Sabtu, 18 September 2010

Niqob 1 layer



Assalamualaikum,

hehe. blog ne dah bersawang lama tak update... Thx kepada yang tetap mengunjungi meskipun tak berupdate! tadaaaa... Kali ne saya nak tunjukkan contoh-contoh niqob. Dalam keseharian saya pun, saya pakai niqob, kerana apa? saya memandangnya sunnah yang patut dilaksanakan. Mencontohi para Ummahatul mukminah iaitu isteri-isteri Rasulullah... So cekidot!






kat atas tu adalah contoh niqob2 yang telah di pakai... Pasti ada yang ingin tahu bagaimana rupa niqob ne sebenarnya kan?? so cekidot yang kat bawah ne!!





Alhamdulillah Allah telah menjadikan keindahan yang terpelihara dan tertutup? bagaimana anda? :D mari kita selamatkan iman dengan menutup keindahan kita dari tatapan dan pandangan umum... Apapun... la ikhrohhafieddin... tiada paksaan dalam agama...

Ohya, insha Allah esok2 saya tunjukkan jenis yang lain pulak. :) sebenarnya niqob ne ada macam2 jenis... baru je tadi saya dapat kiriman dari teman di Dubai. Alhamdulillah... Syukran ya kepada yang mengirim! :)

2 komentar:

  1. salam alaik..
    diri ini sedang mencari teman untuk menjadi pendorong dan pemberi semangat dalam niat untuk memberati auratnya...
    fitnah dalam pemakaian niqob dan purdah yang dikenakan lebih tajam dari tikaman pedang...
    semoga ukhti sudi memberi nasihat dan pandangan... ummunajihah@gmail.com

    BalasHapus
  2. insha Allah ana akan cuba buat satu note mengenai pemakaian niqob... harap ukhty bersabar ya... :)

    BalasHapus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Syukran ala ziaroh... :)